klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Sunday 28 December 2008

Amir's Movie Day @ Jusco Tebrau City

One day before Christmas...Amir mengaruk nak pegi tengok Cicakman 2..ye lah dengan promosi yang agak gempak kat TV n Newspaper...budak sebesar Amir pun dah tahu nak ajak Mama pegi tengok Cicakman 2.....mulanya aku malas la nak bawak dia mengenangkan kerja banyak lagi nak dibuat.....tapi oleh kerana cuti kali ni aku tak bawak dia pegi melancong kemana-mana...maklumla dah semakin sarat ni, tak larat nak bawak perut pegi jalan-jalan...so bila dia dah mengaruk nak pegi jalan kat JJ tebrau tu, aku ikutkan la...kesian jugak kan..terperap je kat rumah...
So, kebetulan hari tu hari Rabu, Movie day..tiket murah la sket...selalunya dalam 10-12 ringgit, tapi hari tu RM7 dan untuk kanak-kanak RM6....so aku yang tengah membawa perut ni melayan la si kecik tu nak tengok movie....
Cerita Cicakman 2 tu ok la..dalam rating 5, bolehla aku bagi 2 1/2....hehehe..Bagi aku teknik CGI(betul ke nih) dia bagus dan boleh dipuji..tapi dari segi jalan cerita banyak yang perlu diperbaiki lagi...banyak antara plot-plot cerita tu tergantung dan ader sesetengah scene tu kita seperti tertanya-tanya la...eh siapa plak mamat/minah ni...dari mana plak dia datang..bla..bla....bla......
Tapi kalau sekadar hiburan untuk kanak-kanak, ok la...ramai jugak budak-budak yang datang menonton filem tu...mak bapak diaorg of course la datang tgk sama...bila movie tamat n lampu buka...baru la aku nampak suasana dalam panggung tu...boleh dikatakan 90% penonton....terdiri dari parents n anak-anak mereka, patut la masa menonton tu macam-macam bunyi aku dengar......budak menangis la, budak tanya parents macam2 soalan, suara mak2 memujuk anak2......macam2 la.....
Layan je la.....
Tiket Movie Cicakman 2
Amir dengan 'popcorn'nya (sebelum masuk panggung) & ice cream Baskin Robbins strawberry flavour ( lepas movie habis)......

(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

2 comments:

  1. keh keh...summer break ler kak gie..tak tahan panas..ala2 puteri lilin ler ni (simpulan bahasa - belajar kat skbe ni, darjah 3 kalau tak silap) kak gie bile due?

    ReplyDelete
  2. ek elleh ngada2 la tu...x tahan panas la kunuuun...

    ReplyDelete

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...