klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Wednesday 25 March 2009

Tali pusat...oh tali pusat....


Hmm hari ni dah masuk 51 hari usia Amzar, tapi yang peliknya, tali pusat dia blom tanggal-tanggal lagi...masih intact lagi la...

Masa Amir dulu, 12-14 hari dah tanggal tali pusatnya..kali ni si Amzar lambat pulak. Masa usia dia 25 hari aku dah risau sebab belum tanggal. Sekali mak aku cakap normal lagi, sebab adik bongsu aku pun ambik masa 30 hari untuk tali pusatnya tanggal.

Lepas 40 hari aku naik pelik la..bimbang gak kalau2 ade problem. tapi bila jumpa doktor, kata dia, kalau baby menyusu, berak n kencing ok..x de masalah..lagipun kata doktor, tali pusatnya ok n x de infection apa-apa...just wait n teruskan sapu ubat pusat tu.. Kata doktor lagi kalau nak potong(gunting) tali pusat tu boleh....eish..aku seram le takut jd apa2 kang naya, so aku decide..tunggu je lah...

Hari ni nampak dah macam nak putus..sikit je lagi....

Hmmm pengalaman...pengalaman..... Err...ada sesiapa pernah mengalami situasi macam ni?

Kongsi2 lah...

(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

2 comments:

  1. kak gie, tak penah tau plak ada baby yg lama gitu sekali nak tanggal tali pusat dia..

    ReplyDelete
  2. ha kin sekarang kin jumpa la...nanti bila balik mesia n dah keje balik, kin buat la kajian yee :)

    ReplyDelete

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...