klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Tuesday 1 July 2008

Terkenang Semasa Dulu - Wedding Day

Blog entry kali ni khas buat kawan2 lama yang belum pernah tgk wedding pic aku....hehehe..... Dah lama dah sebenarnya usia perkahwinan aku ni, dah nak masuk 6 tahun dah....

This historic day took place on 1st February 2003....Lain kan muka aku masa tu...hehehe sekarang ni dah tembam dah...Anyway for friends out there....check it out!




Selepas akad nikah (bila tengok2 balik, rasa cam nak buang je bunga kat atas kepala aku tu....nampak weird hehehe)


1st time ever pakai songket.....panas....tapi nak buat camana,
dah niat family nak tengok, aku tahan je la.

Gambar persandingan kat Johor, husband's side

Ada satu perkara yang lucu, masa kenduri di rumah suami....ahli rombongan aku terperanjat bila kami melangkah diiringi oleh paluan kompang...kat kawasan felda tempat asal suami, memang majlis persandingan cukup meriah dengan paluan kompang. Kat Trg mana la ader kompang2 nih, jadi bila 1st time tengok orang2 berkompang....masing2 (rombongan Trg) hairan le....

Lagi satu peristiwa yang aku x boleh nak lupa.....kat kawasan Felda ni biasanya setiap majlis kahwin akan ada acara silat. Kebetulan pulak suami aku ni 'tok guru' silat kat kawasan Felda Simpang Waha ni. Nak jadi cerita, semua anak2 murid silat dia seronok la pasal nak buat persembahan pada wedding cikgu sendiri......Biasanya persembahan silat pengantin ni x lama...dalam 5 minit la...tapi hari tu...huh cukup2 lama...30 minit!!!! Gasak la...budak2 ni semua nak buat persembahan...yang diaorang x tahu pengantin ni (aku la tu) dah berpeluh2 pakai baju songket...punyala lama nak habiskan persembahan...dah la gtu, pengantin lelaki pulak bukan tahu dok diam...tangan n mulutnya sibuk membetulkan langkah anak2 murid yang sumbang....eiii nasib la bersanding sekali je...kalau banyak kali.....x tau la nak cakap!


(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

2 comments:

  1. wa..kak gie....romantiknya pasangan raja sehari tuh... jelitanya pengantin pompuan tuh..hehhe...sekrg ni pun, lagi la jelita....seri baby kat dalam :).

    ReplyDelete
  2. hahaha kin...pengantin dah lama dah....

    ReplyDelete

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...