klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Wednesday 21 October 2009

Al-Fatihah....

Hari ini aku dikejutkan dengan berita kematian seorang bekas pelajar aku yang baru berusia19 tahun. Semasa menerima sms dari beberapa orang bekas pelajar aku yang sekelas dengannya, aku agak terperanjat...dia terlalu muda. Tapi ajal tidak mengenal tua atau muda.

Malam ini sekali lagi aku dikejutkan kira-kira jam 8.30 malam sewaktu menonton Buletin Utama... Aku baru sahaja menyaksikan berita dimana seorang peragut remaja ditembak mati oleh polis di Johor Bahru manakala 2 rakannya terlepas setelah cubaan meragut dan melibas polis menggunakan parang panjang gagal. Kumpulan peragut ini sudah banyak melakukan kegiatan ragut disekitar Johor Bahru...Sehabis sahaja aku menonton berita tersebut, aku menerima satu lagi sms yang memberitahu bahawa 'peragut remaja' yang disebut-sebut didalam berita sebentar tadi itu adalah merupakan arwah bekas pelajarku...

Astaghfirullah....Begitu rupanya cara bekas pelajarku itu menemui ajalnya....Terbayang dimata aku wajah arwah...dia merupakan pelajar yang agak pendiam sewaktu aku mengajarnya di tingkatan 5. apalah sebabnya arwah terjerumus di dalam aktiviti jenayah dan akhirnya ditembak polis...hanya dia dan Allah sahaja yang mengetahuinya...

Al fatihah...semoga Allah mengampunkan dosa-dosa arwah dan semoga Allah mecucuri rahmat ke atas rohnya....

(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

1 comment:

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...