klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Wednesday 24 November 2010

ALHAMDULILLAH...SYUKUR PADAMU YA ALLAH

Entry sebelum ni, aku cukup risau akan keadaan kami sekeluarga bila berpindah...fikiran aku berkecamuk...macam2 yang difikirkan.  Tapi kata-kata ini telah menyedarkan aku dari satu LAMUNAN yang amat panjang...

:::: SAYA KECEWA DENGAN TUHAN, KERANA BILA SAYA MINTA BUNGA YANG CANTIK, DIBERINYA KEPADA SAYA KAKTUS YANG BERDURI. BILA SAYA MINTA RAMA2 YANG CANTIK, DIBERINYA SAYA ULAT BELUNCAS. YANG HODOH.......... TAPI SEKARANG SAYA BAHAGIA, KERANA KAKTUS YANG BERDURI ITU SUDAH PUN BERBUNGA......... ALANGKAH CANTIKNYA, DAN ULAT YANG HODOH ITU SUDAH BERTUKAR MENJADI RAMA2 YANG CANTIK......... ALANGKAH INDAHNYA..........TERIMA KASIH TUHAN :::::
 Dalam maksud kata-kata ini.
Makin aku renung, makin aku hayati...aku sedar kesilapan aku sebagai manusia yang amat kerdil ini....



Selama ni aku tak nampak.......aku tak perasan.....
sesungguhnya setiap percaturan Tuhan itu ada sebabnya...

ALLAH ITU MAHA BIJAKSANA
ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI.
ALLAH ITU MAHA ADIL

Apa saja yang ditentukan ALLAH pasti ada hikmah disebaliknya.  Kita manusia cepat sangat melatah bila ditimpa satu kesusahan.....mudah alpa bila diberi kesenangan...bila ALLAH tarik sejenak nikmat tu..kita cepat sangat kecewa dan marah.....Ya Allah...betapa lalainya aku...betapa alpanya aku....

semoga hari2 yang mendatang akan dapat aku tempuhi dengan penuh sabar.  Semoga ALLAH kurniakan aku tahap  KESABARAN yang tinggi dalam menempuhi segala dugaan dan cabaran di tempat baru kelak. AMIN......





(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

0 'kawan' dah baca n komen...:

Post a Comment

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...