klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Sunday 21 November 2010

????????????????????????????????


Banyaknya ??????...kenapa ye? Entry kali ni ditulis dalam keadaan fikiran yang agak kusut dan berkecamuk. Banyak yang difikirkan pada masa ni.  Isnin lepas aku cukup gembira bila dapat tahu permohonan pertukaran ke Terengganu diluluskan. Seronoknya bukan main..terbayang dah dapat duk dekat ngan Mak & Ayah yang dah lama 'ditinggalkan' [hampir 10 tahun aku diperantauan]. Dapat bersekolah dan menetap di kawasan bandar setelah 10 tahun menetap dikawasan felda. Dapat sekolahkan anak disekolah yang lebih baik dan menjamin masa depannya. Dan yang paling-paling best, dapat menetap, tinggal, dan bermastautin di kediaman sendiri [walaupun luasnya cuma sekangkang kera].  

 Hari berikutnya pulak, aku dapat tahu yang aku ditempatkan di daerah Dungun, dan En Hubby plak di Paka. Aduyaiii....Ingatkan dapat ke Kuala Terengganu. Hmmmmm.....jauh jaraknya dari rumah yang En Hubby beli, kalau drive adalah dalam 1 jam perjalanan.....Mak aiiii...patah semangat sekejap!!..Niat dihati nak menetap dirumah sendiri, tapi........ apakan daya...Kita merancang, Tuhan yang menentukan. Mula lah dalam otak aku berfikir macam2...mana nak cari rumah sewa, nak cari pengasuh baru, nak ke Amzar ngan pengasuh baru yang dia tak kenal, macam mana pengasuh baru ni jaga anak aku nanti, adakah akan sebagus pengasuh di  Waha sana....tentang sekolah baru Amir...dan macam2 lagi.  Hmmmm...kusut...kusut...kusut.......tak lena tidur dibuatnya.  

Tapi bila hati mula nak tenang....otak mula nak centre....barulah boleh berfikir secara rasional.  Hmmmm...setiap masalah pasti akan ada jalan penyelesaiannya....Allah itu sesungguhnya maha mengetahui akan setiap sesuatu...Ada hikmahnya disebalik segala yang diatur oleh Allah...Semoga percaturan dan keputusan yang aku buat ni, membawa perubahan yang baik buat diri aku dan keluarga aku....

Cakap mmg senang, tapi hati aku tetap risau dan otak tetap berfikir....... ????????????????????????

Duhai hati tenanglah.......duhai mata tidurlah....semoga esok sinar baru akan menjelma..... huhuhuhuhuhuhu

jiwang karet la pulak tengah2 malam ni....!!!!!!!!!!!!!!!!


(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

0 'kawan' dah baca n komen...:

Post a Comment

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...