klik-klik lah ye, jangan tengok aje!!

:::GENG:::

Friday 6 August 2010

Sardin Gulung segera ~ Simple but SEDAP!!

Petang tadi masa aku baru balik dari sekolah [tengok2 budak berkhemah], Amir tetiba cakap, "Mama, Amir lapar...".. Aduhai, dah la aku tak masak apa2 kat rumah tengahari tadi, kesian pulak anak aku ni lapar. Balik rumah, aku tengok ada la roti n tuna dalam tin...

"Mama buat sandwich la ye Amir."... "Tak nak...tak nak...boring la asyik makan sandwich je" Eish, demand la pulak budak ni.... Teringat la perbualan kosong aku ngan Kak Zahrah kat sekolah waktu rehat tadi.... dia cerita tentang cara-cara nak buat sandwich gulung yang menjadi kegemaran anak2 dia.....so aku tengok2 bahan2nya ada, aku pun cuba buat la untuk minum petang...

Caranya memang mudah...dan rasanya sedap!!

Roti dilenyek dengan roll supaya jadi nipis,
kemudian letakkan sardin @ tuna.
Jangan letak banyak-banyak,
nanti melimpah keluar pulak kalau digulung

Roti yang dah siap digulung

Kemudian sediakan breadcrumbs [serbuk roti]
Aku tak ada breadrumbs, so aku gantikan dengan serbuk biskut

Aku gunakan biskut Jacob Cream Crackers..
yang ni paling sesuai sebab rasanya tak manis.
Jangan gunakan biskut yang manis,
biskut ni tumbuk sampai hancur

Pastu 'pukul' telur n salutkan roti yang digulung tadi ngan telur

Langkah berikutnya, sadurkan roti tadi dengan serbuk roti.
Lepas tu gorengkan dengan api yang sederhana.


Dah siap!!

Simple kan!! Selamat Mencuba!

(^_^) ~ TODAY'S LIFE ::: WRITTEN WITH LOVE ~ (^_^)

2 comments:

  1. salam cikgu gie...hari2 minggu cam ni tentu masak spesel ya...

    ReplyDelete
  2. Salam kak kam...ye la hari minggu je la nak masak spesel sket...hari2 lain kerja, kadang sempat masak la, kalau tak, beli kat luar je la...

    ReplyDelete

apa komen anda lepas baca entry ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...